Friday 15 April 2011

"Pesanan Rasulullah SAW kepada wanita"

Assalamualaikum...today i would like to share about message from our Rasulullah SAW to women so hope u all can take this as a moral value in our life.....


FIRST:
Dari Aisyah RA bahawa adiknya Asma pernah datang menghadap Rasulullah SAW dengan pakaian yang nipis. Lalu Rasulullah SAW bersabda,"apabila seseorang wanita telah baligh tidak boleh lagi terlihat auratnya, kecuali ini dan itu, Rasulullah SAW menunjukkan pada muka dan tapak tangan Baginda " (HR Abu Daud).

SECOND:
Rasulullah SAW bersabda, "Sesungguhnya termasuk ahli neraka iaitu perempuan yang berpakaian tetapi telanjang (tidak menutup aurat) yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain membuat maksiat. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium bauny". (HR Muslim).

THIRD:
Rasulullah SAW bersabda,"tidak dibenarkan seorang lelaki duduk berdua-duaan dengan wanita tanpa dihadiri Muhrim."     (HR Bukhari Muslim). Rasulullah SAW bersabda,"tidak berdua-duaan seorang lelaki dan wanita melainkan yang ketiganya syaitan."(HR Ahmad, Tirmizi dan Hakim) 

FOUR:
"setiap wanita mana sahaja yang memakai wangi-wangian lalu dia berjalan melewati suatu kaum supaya mereka tercium bau wanginya bererti dia telah berzina."(HR Ahmad)

Hargailah dirimu sebagai seorang wanita...
seindah-indah perhiasan dunia...adalah wanita solehah

No comments:

Post a Comment